Dag 32 - De bamboo bridge

31 januari 2020 - Pai, Thailand

Vanmorgen vroeg heb ik toch ook maar alvast een mailtje gestuurd naar de alarmcentrale van mijn reisverzekering. Zoals je gisteren in mijn blog hebt kunnen lezen, bestaat er de kans dat de Chinese stad Guangzhou (waarop ik op 17/02 vlieg) ook gaat worden afgesloten. Regeren is vooruitzien, dus vandaar alvast de mail.

Na het ontbijt kar ik op mijn dooie gemakje naar de Bamboo Bridge, zo’n 14 km verderop. Een prachtig project. Hier is iets over de geschiedenis van de Kho-Kuu-So-brug: een boeddhistische monnik, Pra-Ajarn Sakorn Suwasane, kwam samen met de mensen van het dorp Bann Pam-Bok op het idee om een ​​brug te bouwen waarmee monniken van het klooster het hele jaar naar het dorp konden gaan. De bouw van de brug werd op 22 april 2016 gestart. De bouw van de 813 meter lange brug duurde ongeveer 3 maanden. Ik loop hier lekker een poos rond (leuke ervaring om over het bamboe te lopen - het veert alsof je op nieuwe gymschoenen wandelt), ga lekker mijn krantje zitten lezen in de halfschaduw en geniet. Een zeer vriendelijke, erg goed Engels sprekende Thaise man is bereid om een foto te maken van mij, zittend op een os.

Daarna maar weer eens terug scooteren voor de koffie. Inmiddels beginnen ze met te herkennen bij “Coffee in Love’. Ik eet en drink daar iets en geniet van de warmte en het uitzicht.

Terug bij mijn hotel ga ik lekker aan het zwembad liggen. vandaag maar eens niet te lang in de zon liggen. Hier UV-9 nu.

Om 17.30, iets eerder dan anders, ga ik naar Pai, want ik wil weer een keer pizza gaan eten. Keurig voor 18.00 uur (dan 50% korting 😇) bestel ik mijn pizza en kijk ondertussen mijn ogen uit. Ik zit deze keer aan een tafeltje aan de hoofdstraat en het valt me opeens op hoeveel mensen, totaal geblakeerd door tatoeages, voorbijlopen. Bijna geen ongetatoeëerde plek meer vrij op hun huid.

Na het eten loop ik weer een ander rondje terug naar mijn motorscooter. Wat is het toch heerlijk om zo buiten te kunnen leven.

in de tussentijd heb ik bij een aantal mensen de vraag uitgezet om voor mij een TV-programma te bekijken dat voor mij om 01.50 uur wordt uitgezonden. Het gaat over vragen die mensen hebben over het coronavirus. Ik heb wel een paar vragen ingestuurd naar de redactie van dit programma. Ben benieuwd of ik ook antwoord krijg. Voor mij gaat het coronavirus toch wel onbedoeld een grotere rol spelen 😢.

Rond 20.00 uur zoef ik weer terug naar mijn hotel, heerlijk verzadigd. Als ik bij mijn hotel aankom, is er een drukte van belang. De Duitse eigenaar heeft spaghetti gekookt en mij wordt gevraagd of ik wil mee-eten. Helaas zit ik nog te vol, maar twijfel wel, en loop toch maar door naar mijn kamer, de Duitse gezelligheid (het leek wel een Bierstube) achterlatend.

De rest van de avond speelde zich weer af volgens het oude stramien, met dit verschil dat ik tot 22.00 weer kon buiten zitten. Eindelijk bleef het ‘s avonds weer wat warmer. Tot morgen maar weer 😃👋!

1. Anja:
    31 januari 2020
    tja dan had je toch maar ... volgende keer ff vragen wat het hotel van plan is met eten ;-)
  2. Dick:
    31 januari 2020
    Tsja, als ik alles van tevoren wist, kon ik ... 😉😂
  3. Lucas van Santvoort:
    Hoi Dick,
    Hier even Almere aan de lijn!
    Wat je de afgelopen weken mee maakt valt heel erg goed te volgen uit je dagelijkse beschrijvingen.
    Mooie ontmoetingen met onbekenden , vriendelijke mensen ,
    prachtige natuur en soms vaste rituelen. De uitbraak van het Corona virus gaat richting een pandemie.
    Goed dat je voor uitplant m.b.t. je vluchtplan. Veel plezier de komende tijd en "take care of yourself"
    Salut!! Cobi en Lucas
  4. Dick:
    31 januari 2020
    Ha die Cobi en Lucas 😃! Leuk om iets van jullie te horen! Ik geniet inderdaad met volle teugen. Dank voor jullie berichtje en ik doe voorzichtig, hoor! Groetjes, Dick 👋