Dag 3 - Een dagje Bangkok

2 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Na een verfrissende slaap van ongeveer zes uur (best veel voor mijn doen) werd ik rond 06.30 wakker. Het was wat afgekoeld en ik heb me nog eens lekker omgedraaid. Zo rond half negen ben ik in mijn hotel gaan ontbijten en dat viel niet eens tegen. Twee stuks bruin toastbrood met wat afgekoelde omelet, jam, verse ananas, meloen en paar bierpullen heerlijke zwarte thee.

Daarna maar eens gekeken wat ik vandaag eens zou gaan doen. Ik wilde het liefst de Royal palace gaan bekijken en dat was open, dus dat werd het dan ook. Ik wilde gelijk een volgende vorm van vervoer gaan uitproberen: de motor. Via Grab een motor besteld die na vijf minuten arriveerde, ik achterop (met een voor mijn grote hoofd veel te kleine helm 🤣) en daar zoefden we binnen tien minuten voor 40 baht (X 0,03 €) naar het museum. Erg goede keuze: vriendelijke, rustige chauffeur en we konden overal rustig doorheen laveren. Het was spitsuur en met de auto zou dit een bijna ondoenlijke opgave zijn geweest.

Bij mijn eerste poging het paleis binnen te komen werd ik vriendelijk doch dringend verzocht mijn mooie 🤪 schouders en knieën te bedekken. Aangezien ik zo dom was geweest om hier niet aan te denken, moest ik op zoek gaan naar een lange broek en shirt. Dus maar lekker even de stad in slenteren. Helaas, alleen maar eettentjes te vinden. Dan maar weer terug naar het paleis en heb daar van een illegale verkoper (verboden te venten voor het paleis) voor 400 baht een belachelijke olifantenbroek en Thailand T-shirt gekocht. Hier kent toch niemand mij 😇. Vervolgens het paleis in. Tot mijn geluk was de entree gratis, of ik moet iets hebben gemist. Er stonden zoveel officials belangrijk te doen en iedereen overal naartoe te dirigeren, dat ik maar mijn eigen plan heb getrokken en me overal gewoon bij heb aangesloten en mee naar binnen ben gehobbeld.

Wat een overdaad en weelde, deze gebouwen. Alles goud wat er blinkt.

Na het museum heb ik boodschappen gedaan bij de Seven-eleven.

Daarna iets te eten gepakt bij de Burger King (frietjes met paddenstoelen en kaas, vreemde combinatie maar bijzonder smakelijk). Vervolgens Khao San Road afgewandeld. Dit is dé winkelstraat van dit deel van Bangkok. Van alles te doen: van massage op straat, tot aan heel veel restaurantjes en kledingwinkeltjes aan toe. Hierna doorgewandeld naar mijn hotel om het begin van dit verslag te schrijven en even bij te rusten.

Rond 18.30 heb ik weer een Grabmotor besteld en ben ik naar een pizzeria gegaan. Ik heb daar een werkelijk voortreffelijke large pizza gegeten voor 395 baht. Large betekent hier voor een heel gezin 😁; nu snap ik pas waarom ze mij zo vreemd aankeken. Ik kreeg het zonder moeite weg.

Na de pizza ben ik weer op mijn dooie gemakje naar Khao San Road geslenterd, heb daar rondgekeken en heb daar later nog een grote mok thee gedronken, ondertussen heerlijk kijkend naar de mensenmenigte.

Rond 22.30 kwam ik na nog een flinke wandeling weer in mijn hotel aan. Om 23.00 deed ik mijn licht uit, want om 05.45 moet ik er weer uit voor mijn vijfurige fietstocht door Bangkok. Maar daarover morgen meer!

1. Marijke:
    2 januari 2020
    Klinkt als een heerlijk relaxte dag! 😘
  2. Dick:
    2 januari 2020
    Maar dat was het ook Puck. Heerlijk. Ik voel me hier als een bultrug in het water 🤪
  3. Coby:
    2 januari 2020
    Leuk Dick, ik had je wel eens willen zien in die broek😂😂😂
  4. Dick:
    2 januari 2020
    Dat gaat vast nog een keer gebeuren, Co! Je valt hier over de prachtige tempels en daar ga ik er vast en zeker nog veel van bezoeken. Dan zie je mijn olifantenbroek en nieuwe shirt 😁