Dag 30 - Terug naar mijn Xpai hotel

29 januari 2020 - Pai, Thailand

Regent het😱? Ik hoor een constant, ritmisch gedruppel en kijk door het raam van mijn hotelkamer. Nee, het regent niet, maar het is behoorlijk nevelig en het is de condenserende dauw die ik hoor vallen op het golfplaten dak dat wat lager ligt dan mijn kamer.

Om 09.00 uur sta ik maar eens op om op zoek te gaan naar een motorscooter voor de komende dagen. De scooter die ik vorige week had, is helaas verhuurd, dus dan maar een andere. Voor180 baht per dag lukt het me om een Honda met nog goede banden te huren. Helaas is de tank leeg en moet ik eerst op weg naar de benzinepomp. Voordeel is wel dat ik hem dan ook niet vol hoef terug te brengen. Voor €2 tank ik hem helemaal vol en ga ik op zoek naar een ontbijt. Aan de winkelstraat vind ik een aardig restaurantje waar ik een lekkere pannenkoek met banaan en honing eet.

Eerder vanmorgen heb ik al een mailtje gestuurd naar het boekingskantoor waarbij ik mijn vliegticket naar huis heb geboekt. Ik vlieg op 17/18 februari via Guangzhou in China met een stop van vijf uur terug naar Nederland. Om allerlei problemen met quarantaine e.d. door het coronavirus te vermijden, vraag ik mij af of de trip niet moet worden gewijzigd in een rechtstreekse trip van Bangkok naar Schiphol? Ik heb namelijk totaal geen zin om veertien dagen, en ook nog eens op eigen kosten, in quarantaine In China te moeten verblijven. Daarnaast heb ik gisteren ook op het journaal gehoord dat je gratis zou moeten kunnen omboeken. Maar eens kijken wat voor een reactie ik op mijn mail krijg.

Om half twaalf kar ik met al mijn bagage op mijn motorscooter naar mijn hotel. Ik word daar weer heel vriendelijk onthaald met koffie en daarna krijg ik ook nog eens een superlekkere, geschilde pomelo voorgezet. Je voelt je wel erg welkom zo 😃.

Het appartement dat ik nu heb, is niet hetzelfde als vorige week. Dit is ruimer, maar heeft helaas wel wat minder zon. Op zich niet zo’n probleem, want ik lig toch liever op de zachte bedden aan het zwembad in de zon. En dat is dan ook wat ik doe vanmiddag. Van 13 tot 18 uur lig ik heerlijk te lezen, te zwemmen en te braden in de zon. Er zijn ergere dingen 😉!

Om zes uur ga ik weer naar mijn, inmiddels, oude vertrouwde restaurant. Waar ik gisteren achterkwam, is dat de bediening niet alleen doof is, maar ook stom (dit bedoel ik echt niet verkeerd). Al het personeel, op de bazin na, is doofstom.  Bijzonder vriendelijke bediening. Vanavond kan ik het niet laten om nog een keer de kerriesoep van gisteren te eten, zo lekker! Daarna ga ik voor een tonijnburger met frietjes. Ook erg lekker!

Wat ook heel leuk was, was dat ik, toen ik in mijn eentje aan een zespersoonstafel zat te eten, er een ouder stel dat een plekje zocht bij mij aan tafel kwam zitten. Het bleken ook Nederlanders te zijn, zij een gepensioneerd docente Nederlands en hij een gepensioneerde strandwacht. We hebben heel gezellig zitten kletsen, eten en allerlei tips uitgewisseld.

Na het eten reed ik weer terug naar mijn hotel en je raadt het al, lekker gelezen en wat tv gekeken. Daarna werd het vanzelf bedtijd. Tot morgen maar weer 😃👋!

1. Anja:
    29 januari 2020
    Slim wb omboeken en niet langer in China blijven hangen nu
  2. Dick:
    29 januari 2020
    Klopt, maar even wachten op reactie van organisatie!
  3. Jacqueline:
    29 januari 2020
    Ik zie dat het 30 graden is in Pai, wat heerlijk zeg! Hier worden de dagen gelukkig weer wat langer, maar de zomer nog ver weg. Geniet lekker daar op je bedje in de zon!☀️🏊‍♂️🏖️📖
    En die ticket omboeken moet lukken toch! China is een mooi land, maar daar wil je nu niet zijn..... ⛩️😷
  4. Dick:
    29 januari 2020
    Dank Jacqueline. Ja, het is niet moeilijk om hier te genieten.. vanmorgen ook weer zo’n mooi stukje natuur gezien 😃! En als het lukt, probeer ik inderdaad China te vermijden 😅.
  5. Marijke:
    29 januari 2020
    Slim, pap, dat je gemaild hebt over China. Ben heel benieuwd wat de reisorganisatie voor reactie zal geven! Laat je het ons even weten? xx
  6. Dick:
    29 januari 2020
    Doe ik zeker, Puck 😘. Dit las ik net, hier staat ook al iets in over de stad in China waar ik vijf uur moet doorbrengen: https://www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/wetenschappers-thailand-loopt-het-grootste-risico-voor-uitbraak-van-coronavirus/
  7. Jan en Carla:
    29 januari 2020
    Hoi Dick, goed dat je een paar relaxdagen hebt ingepland, dat heb je echt nodig tijdens zo'n lange reis. Kijk wel uit met de zon hè, dat bakken is slecht voor de gezondheid... Geniet lekker verder van die andere wereld, groetjes Jan en Carla
  8. Dick:
    30 januari 2020
    Dank beiden 😃. Dat genieten zit wel goed, hoor! Ik ga nog even door! Groetjes, Dick