Dag 28 - Naar het 3D-museum ‘Art in Paradise’

27 januari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Op 250 meter afstand, eigenlijk direct achter mijn hotel, vind ik vanmorgen een restaurantje waar ik een kaasomelet kan bestellen. Samen met een grote pot Ceylon thee heb ik een heerlijk ontbijt. Dom genoeg vergeet ik er toast bij te bestellen, ervan uitgaande dat dat er wel bij zou zitten. Niets dus, maar dat is snel geregeld.

Vandaag wil ik een binnenactiviteit gaan ondernemen. Het wordt het 3D-museum ‘Art in Paradise’. De  twee en een halve kilometer naar het museum doe ik lekker weer wandelend (ik wandel wat af deze vakantie - gisteren 17.500 stappen gezet). Het is weer prachtig weer, zonnig en 25 graden. Geen straf dus!

Ik betaal de entreeprijs van 400 baht en installeer de speciale app van het museum. Deze app maakt het mogelijk om foto’s en filmpjes in 3D te maken. Wat een fantastisch museum 😃! Heel ruim van opzet en je ziet de mooiste schilderwerken waar allemaal iets mee aan de hand is. Water dat uit een schilderij lijkt te stromen, dieren die uit schilderijen komen, niets is onmogelijk. Ik heb nog nooit eerder een dergelijk museum bezocht en ik moet zeggen dat het de best wel hoge entreeprijs beslist waard is.

Bij het museum drink ik koffie en daarna wandel ik via een omweg weer terug naar mijn hotel.

Na de middagpauze is het tijd voor de tweede reden dat ik teruggegaan ben naar Chiang Mai: de Walking Street Market. Heen en terug zo’n 3,5 km aan totaal verschillende marktkraampjes. Geweldig. Ik begin om 16.00 en ben pas na 18.30 uur weer terug op mijn beginpunt. Ondertussen heb ik wel een half uur de ‘marteling’ van een voetmassage ondergaan. Nog nooit eerder gedaan en het was eigenlijk heel fijn. Ik heb vandaag een nieuw record van bijna 18.200 stappen gezet en mijn voeten voelen heerlijk ontspannen aan. Ook heb ik een nieuw, blauw, shirt gekocht.

Rond 19.00 uur probeer ik weer eens een ander Thais restaurant uit. Ik merk dat ik steeds meer vertrouwen krijg in de Thaise keuken. Het wordt een echt heel erg lekkere Pad Thai, de beste tot nu toe. Daarna wandel ik weer terug naar miJn dichtbijgelegen hotel.

Morgen ga ik weer via de 750-bochtenweg terug naar Pai. Vanaf dinsdag kan ik weer terug naar mijn hotel met zwembad waar ik drie dagen geleden, voor mijn Chinese Nieuwjaarsuitstapje, tot mijn grote tevredenheid zat. Morgen even een nachtje naar een hotel midden in Pai (ik had de bus al geboekt in de veronderstelling dat mijn kamer al vrij zou zijn bij Peter). Ik merk dat ik behoefte heb aan een vaste stek voor een poosje. Niet steeds hoeven reizen en ‘s middags gewoon lekker even nietsdoen aan het zwembad in de zon, dat wordt mijn devies voor de komende dagen.

Peter, de baas van het vorige hotel heeft me een prima aanbod gedaan om naar zijn hotel terug te komen: 500 baht per nacht, inclusief prima ontbijt 😃.

Maar nu lekker slapen. Tot morgen maar weer 😃👋!

1. Lieneke:
    27 januari 2020
    Ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een eigen 'honk'. Lekker even uitrusten in Pai dus, je hebt al zoveel gezien en je hebt ook best nog wat weken te gaan, dus even niks is prima!
  2. Marijke:
    27 januari 2020
    Ik sluit me helemaal aan bij Lien, volgens mij is het goed even 'pauze' te nemen van de vakantie en meer in de 'backpacking' vibes terecht te komen. Soms is een paar dagen niets doen tijdens een lange reis precies wat je nodig hebt! :-) Geniet ervan, en sterkte met de 750 bochten ;-)
  3. Dick:
    27 januari 2020
    En ik sluit mij weer bij jullie beiden aan, lieve dochters 😘😘! Even nog een nacht in een hotel in Pai zelf, maar morgen door naar mijn vertrouwde hotel met zwembad.
    Inmiddels heb ik de bochtenweg weer achter de rug, en ben ik veilig in Pai aangekomen, maar onderweg hadden we wel een motorscooter vol op de motorkap; gelukkig liep het niet al te slecht af met de bestuurder, maar daarover morgen meer in de blog.
  4. Anja:
    27 januari 2020
    heerlijk verhaal, foto's van Insta erbij ...
  5. Dick:
    27 januari 2020
    Dank Anja, je kunt ook foto’s bij de blog vinden, hoor!
  6. Fred:
    27 januari 2020
    Leuk dat je ons meeneemt tijdens je reis in Thailand. Dat uitrusten heb je onderhand wel verdiend, Dick!
  7. Dick:
    27 januari 2020
    Dank Fred, ik schrijf dit nu heerlijk zittend aan een tafeltje buiten in de avondzon met een biertje voor mijn neus. Niet verkeerd en heerlijk ontspannend 😃!
  8. Jacqueline:
    27 januari 2020
    Lijkt me heerlijk voor je, even uitrusten tussen je avonturen door. Wat heb je al veel gedaan en gezien. Leuk om mee te genieten door je verhalen en foto's!
  9. Dick:
    28 januari 2020
    Dankjewel Jacqueline, voor mij is dit ook een mooi document als herinnering voor later! 😃👋!
  10. Li-yu:
    27 januari 2020
    Klinkt bijzonder het 3D museum! Lekker om even een paar dagen rustig bij te komen. Geniet er nog van en succes met de 750 bochten!
  11. Dick:
    28 januari 2020
    Dank Li-Yu. Ja, dat museum was beslist ook iets voor jou geweest! En ik ga zeker lekker even nietsen. Inmiddels ben ik er al, hoor 😃👋!