Dag 26 - Terug naar Chiang Mai

25 januari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Het was koud vannacht. Ik merk dat mijn dekentje maar net warm genoeg is. Het wordt de komende nachten zelfs nog iets kouder, maar dan ben ik in Chiang Mai. Echter, afhankelijk van hoe mij de terugreis per bus naar Chiang Mai bevalt, overweeg ik wel om volgende week terug te gaan naar Pai en ook dit hotel. De rust, de sfeer en het fijne hotel... Ik ga straks bij het afrekenen maar eens in onderhandeling met de baas van het hotel.

Om acht uur ga ik ontbijten, deze keer eens zonder een ei. Ik begin zo langzamerhand kippenvleugels te krijgen. Geen probleem om het ei over te slaan, daarvoor in de plaats krijg ik extra toast en jam. Ook biedt de baas mij, mocht ik terugkomen, een kamer aan voor 500 baht per nacht. Ook niet verkeerd.

Om 10 uur verlaat ik het hotel met alle bepakking op mijn motorscooter en ga naar Pai om de scooter in te leveren en mijn buskaartje op te halen. Je krijgt geen geprint kaartje bij de bushalte, maar een stukje papier waarop met stift genoteerd wordt in welke bus je zit, op welke stoel en hoe laat de bus vertrekt. Hoezo computers? En dat terwijl je je kaartje heel simpel via een app op het internet aanschaft.

Het inleveren van de motorscooter gaat heel soepel. Zonder problemen krijg ik heel snel mijn 5000 baht borg weer terug. Ook spreek ik een prijs af voor als ik terug mocht komen. Ik kan dan weer een dergelijke motorscooter huren voor 200 in plaats van 250 baht per dag. Daarna haal ik mijn ‘buskaartje’ op. Ook dat verloopt zonder problemen .Tot nu toe loopt het allemaal zoals ik had gehoopt.

De reis valt alles mee. Voor de tweede keer nemen we de 750 bochten als een coureur. Toch blijft de weg wel gevaarlijk; onderweg zag ik wel een pickup half in de bomen hangen. Zo te zien alleen maar blikschade, maar toch! Om exact 14.00 rijdt onze minivan het busstation binnen. Keurig! Ik wacht tot mijn bagage van het dak is en neem dan voor 50 baht een rode songthaew naar mijn volgende hotel. Het hotel ligt zeer centraal, heel dicht bij de Sunday walking street, maar ook op nog geen kwartier wandelen van Chinatown, handig voor morgen. Ik had vorige week al een kamer gereserveerd in dit hotel, omdat ik zag dat het een vleugel heeft die ver van de doorgaande weg afligt. De kamer zag er prima uit, dus heb ik die gelijk geboekt.

Het eerste wat ik doe, is onder de douche springen. Het is hier wel een stukje warmer nog dan in Pai. Daarna loop ik gelijk naar een 7-Eleven om een kaastosti te halen. Ik heb een enorme kaasbehoefte. Na de tosti werk ik mijn blog van vandaag weer bij en ga daarna naar de Boots apotheek (hebben ze hier ook). Ik wil een paar mondkapjes kopen voor als ik morgen het Chinese nieuwjaar ga vieren. Met alle verhalen die ik over het nieuwe coronavirus lees en hoor, kan dat geen kwaad. Je ziet hier in de stad ook een enorme stijging van het aantal mensen dat zo’n mondkapje draagt. Better safe than sorry!

De rest van de middag is geserveerd voor een telefoontje en lezen. Om zes uur wandel ik naar de pizzeria waar ik vorige week had willen eten, maar die toen was gesloten. Voor het eerst in mijn leven kies ik voor de een na pikantste pizza. De serveerster vroeg me wel drie keer of ik het wel zeker wist. Ja, dat wist ik en ik moet zeggen, het was lekker gekruid 🥵. Ik houd daar wel van en daarnaast stond Chang klaar om een eventueel binnenbrandje te blussen 😉.

Na het eten ga ik nog lekker ergens op een terrasje mensen zitten kijken. Dat blijft nu eenmaal leuk, vind ik. De rest van de avond kijk ik het journaal van gisteren terug en lees nog wat. Zo rond 23.15 ga ik maar eens slapen. Tot morgen maar weer 😃👋!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja:
    25 januari 2020
    foto van jou met mondkapje?

trusten ..
  2. Dick:
    25 januari 2020
    Jazeker! Ik ga nog niet slapen hoor. Het is pas 15.56 hier...