50 dagen Verre Oosten

21 december 2019 - Houten, Nederland

Beste allemaal,

Op maandag 30 december begin ik weer aan een nieuw reisavontuur. Ik vlieg die dag om 12.30 uur van Schiphol naar Guangzhou in China, blijf daar twee uurtjes en vlieg dan door naar Thailand. Als alles volgens schema verloopt, land ik op oudejaarsdag om 10.45 uur in Bangkok (in Thailand is het al zes uur later dan in Nederland). Na het inchecken in mijn hotel: https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g293916-d1181166-Reviews-Roof_View_Place-Bangkok.html, ga ik oud en nieuw in Bangkok beleven.

Omdat ik geen visum voor Thailand heb genomen, moet ik binnen dertig dagen het land even verlaten. Ik heb nog geen idee of ik dan over de grens in Myanmar, Laos of Cambodja wip. Een en ander is afhankelijk van in welk deel van Thailand ik na dertig dagen ben. Spannend dus.

Er is mij gevraagd om weer een blog bij te houden; dat doe ik graag 😊. Ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Ik hoop dat je het weer leuk vindt om mij tijdens mijn reis te volgen. Af en toe een reactie onder mijn blog, een vraag, of wat dan ook, wordt zeer gewaardeerd! Bellen via mijn Nederlandse telefoonnummer gaat niet lukken, maar ik ga wel proberen via een Thaise simkaart online (o.a. whatsappen!) te blijven.

Op maandag 17 februari vlieg ik weer terug via Guangzhou, China. Daar heb ik dan een kleine vijf uur de tijd om iets van de stad te zien. Daarna vlieg ik door naar Schiphol, waar ik op dinsdag 18 februari om 05.55 uur hoop te landen.

Wil je als eerste een melding krijgen dat er weer een nieuwe blog is verschenen, meld je dan aan via deze link: https://dickwesterink.reislogger.nl/notificatie (als je dat al niet gedaan had…)

1. Mark:
    He dick.
    Gaaf Thailand is een mooi land, heb wel wat aanraders voor je. En watsapp internet heb je overal daar bij elk restaurant hotel etc. Geniet ervan.
    Gr mark
  2. Dick:
    21 december 2019
    Dank Mark! Je bent de eerste 😃 ! Ik houd me aanbevolen voor welke tip dan ook! Ik reis op vrijdag 03/01 door naar Khon Kean. Waarschijnlijk met de bus.
  3. Johan van van asch:
    21 december 2019
    We wensen je heel veel plezier Dick . Maar eerst nog fijne feestdagen. We gaan je volgen .
    Groeten Johan en Marijke
  4. Dick:
    21 december 2019
    Wat leuk, dank 😀! Ook jullie fijne kerstdagen!
  5. Francis:
    21 december 2019
    Wauw Dick, wat een mooi vooruitzicht. Fijne kerstdagen🎄 met kinderen en kleinkinderen en daarna lekker genieten van nieuwe avonturen. En ik kijk nu al uit naar jouw prachtige verhalen. Warme groet, Francis
  6. Dick:
    21 december 2019
    Dank Francis, wat lief! Ook jullie fijne kerstdagen en een heerlijke vakantie toegewenst😀!
  7. Henk Biesheuvel:
    21 december 2019
    Goede reis Dick en alvast een mooi uiteinde en een goed begin van 2020!
  8. Dick:
    21 december 2019
    Dank Henk, ik wens jullie hetzelfde🙏!
  9. Marloes:
    21 december 2019
    Geniet van uw reis! Nu alweer zin om de verhalen te lezen!
  10. Dick:
    21 december 2019
    Dank Marloes, ik heb zin om ze te gaan beleven 😉!
  11. Anouk Groenen:
    21 december 2019
    Leuk Dick, goede reis en veel plezier! Vergeet geen Khao Soi te eten als je in Chiang Mai bent. :)
  12. Dick:
    21 december 2019
    Dank Anouk, ga ik beslist doen! Ik volg jou wel, hè? Wat is jouw volgende reis? Dan weet ik waar ik hierna naartoe moet 😃🙃😉
  13. Monique Weterman:
    Hoi Dick ,
    Eerst hele fijne kerstdagen met iedereen die je lief is. En dan weer een prachtig avontuur tegemoet.
    Geniet van je reis en kijk uit maar je verhalen.
    Groet Monique.
  14. Dick:
    22 december 2019
    Fijn Monique! Ik ga mijn best weer doen. Fijne feestdagen en alvast de beste wensen voor 2020!
  15. Aniek:
    22 december 2019
    Leuk om straks weer je verhalen te lezen! Fijne feestdagen en daarna op naar het avontuur (en de zon ...). Geniet ervan!
  16. Dick:
    22 december 2019
    Dank Aniek! Fijne feestdagen en alvast de beste wensen voor 2020!
  17. Jan en Carla:
    Hallo Dick,
    Wat goed van je dat je weer op avontuur gaat! Een avontuur wordt het, want je plannen liggen nog niet vast. Wel zeker is dat je de warmte tegemoet gaat en daarvan zult genieten. We zijn reuze benieuwd wat er allemaal op je pad komt en lezen dat weer graag in je blog. Pas goed op jezelf en tot ziens in februari. Veel groetjes, Jan en Carla
  18. Dick:
    22 december 2019
    Dank beiden, wat leuk! Ik ga proberen om er weer iets moois van te maken. Tot in februari 😃👍👋!
  19. Geert:
    Hallo Dick,
    Dat wordt terug genieten van je blog.
  20. Dick:
    22 december 2019
    Hoi Geert, dank, ik hoop dat we er beiden van kunnen genieten!